tisdag 22 september 2009

Chiliconcarne

Veckan innan lön, vart tog pengarna vägen, någon som känner igen sig?
Idag har jag kört rensa skåpen mat. Det är verkligen något jag gillar, det är då jag är som mest kreativ och påhittig i min matlagning och det känns så bra att inget slängs - allt används!
Det blev en Chiliconcarne som räckte till middag och 3 st malådor i frysen:)
I mina skåp fanns;
400 g köttfärs
1 gul lök
2 klyftor vitlök
1 gul paprika
1 röd chil
1/2 burk tacosås (stark)
några potatisar
1 pkt svarta bönor
1 burk majs
buljong, salt och peppar
Fräs lök, vitlök, paprika, chili och köttfärs i olivolja. Smula över buljong, häll på tacosås (ev. lite mer vatten), lägg i tärnade potatisar och låt småputtra tills potatisen är mjuk. Lägg i svarta bönor och majs och låt det bli varmt. Krydda (ev kan det behövas lite chilipeppar för att få rätt hetta)
Gott och billigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar