tisdag 11 augusti 2009

Vilken sommar!

Vilken fantastisk sommar jag har haft, massor av saker har hänt! Det bästa av allt är ju att sommarvärmen håller sig kvar och att den inte är slut än:). Matlagning och bloggande har verkligen legat på latsidan men jag tror jag har behövt det. Så för er som fortfarande hänger kvar här så ska jag ge er ett av mina starkaste matsommarminnen;


En vecka i Sälen, massor av frisk luft, vacker natur. Dagar med vandring, bada och så klart - min sons favoritsysselsättning FISKE. Kan det blir bättre, godare och enklare? Direkt från sjön till ugnen.

Titta vilken fin Röding!!! (för det är det väl? jag är inte någon hejjare på fiskar)

Rensa, salta, in i ugnen i ca 10-15 minuter, lite stekt färskpotatis och stekta champinjoner.
Jag lovar - det har aldrig smaktat bättre, sonen har aldrig varit stoltare och sommaren har aldrig varit skönare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar