söndag 31 maj 2009

Fruktsallad på melon och rödavinbär med hallonsås

På självaste morsdag så belönade jag mig med den här smarriga fruktsalladen och det tycker jag att du med skall göra!

Ta frukt som du tycker om och som det är säsong för, jag använde honungsmelon och rödavinbär (jag har kvar massor av rödavinbär i frysen sen förra året).
Skär i bitar och lägg i ett tjusigt glas - men nu kommer pricken över i:et, nämligen hallonsåsen

Hallonsås till 4 personer
4 msk Hallonbalsamico från Zeta
2 msk florsocker
1 tsk vaniljsocker
Vispa ihop till en sås och kyl den, skeda över fruktsalladen.

Njut av denna fruktsallad i sommarvärmen och om du är mamma, tack för att du finns, kom ihåg att du gör ett fantastiskt jobb! (...och om du inte är mamma så är du förmodligen lika fantastisk ändå och borde också få njuta av detta :))

Ps. C tack för din fina morsdagspresent - ditt första MÅL!!! Snyggt var det också, älskar dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar