torsdag 7 maj 2009

Hamburgare med chilibönor och hoummus

Lite konstig kombination kan tyckas, men eftersom jag är så otroligt trött på hamburgare med "vanliga" tillbehör, det är inte min son kan tilläggas, så vart det i kväll en kombo.
Jag använde färdiga frysta hamburgare från Scan upp-piffade med grillolja och tillagade i grillpannan.

Chilibönor
1 pkt kindeybönor i chilidressing från GoGreen,
en handfull kikärtor
hackad lök
en skvätt citron



Hoummus
Jag älskar hoummus, den här blir såååå bra!
400 g kikärtor (jag köpte färdiga, ekologiska, men när jag har mer tid blötlägger och kokar jag själv för det blir mycket billigare)
2-3 msk olivolja
1-2 klyftor vitlök
spiskummin
salt
svartpeppar
chilipulver
en skvätt citron

Kör allt till en röra i matberedare, smaka av med kryddor efter smak. Jag vill ha mycket spiskummin i min, tycker att det gör röran.
Avsluta med att droppa lite olivolja över röran.


Färdig Hamburgare med kombotillbehör


Calle, han åt med hamburgebröd, sallad, tomat, Hickorysås och smakade en böna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar